Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-05, 19:05   #129
pusi
Medlem

pusi sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Froskeland
Alder: 46
pusi er ny på veien
Cool

Nå har jeg vært lenket til sofaen i nesten en uke. Så da har jeg naturligvis sett masse film. En del av dem har jeg sett før, men de tåler et gjensyn.

The Straight Story - Lynch på sitt streiteste. Og det sier jo litt når vi snakker om en gressklipper-roadmovie.

Priscilla, Queen of the Desert - Hvem elsker vel ikke å se Hugo Weaving (Elrond i Ringenes Herre ... Agent Smith i Matrix - you know the guy) i platåsko, glitter og fjær mimende til Abba? Cheesy, men gay!

My Neighbour Totoro - Japansk anime fra Ghibli Studios. Litt vel barnslig, kanskje, men søt. Men jeg anbefaler hele verden heller å se Prinsesse Mononoke, Chihiro og Heksene, Laputa - Castle in the Sky,Kiki's Delivery Service og Howl's Moving Castle.

Alle episodene av Futurama

Alle episodene av Invader Zim - Alle må se Invader Zim. Nåååå. Ellers blir dere spist av maur.

Hatet - Skremmende god film om Parisisk forstadsliv (noe jeg har helt andre forutsetninger for å vite noe om nå enn da jeg så filmen da den kom midt på 90-tallet). Matthieu Kassowitz' (han som spiller den søte mannen i Amélie) mesterverk.

En Langvarig Forlovelse - Kan godt sees flere ganger!

Kung Fu Hustle - Kickass!

2046 - Sukkertøy for øyet av Wong Kar-Wai

Ja, det var nå det jeg kom på i farta!

pusi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: MUP - egenkomponert Svar med sitat