|
Sv: Hva er det med damer og grønnsaker?
Jeg antar dette var en reaksjon på svaret mitt på et svar du skrev i en ketolysetråd.
Men, altså. Hallo! For det om du ikke synes grønnsaker smaker noe godt, så er ikke det ensbetydende med at alle at alle andre mener det samme. Salat kan jeg i grunn spare meg for, kjeeedelig, men jeg elsker brokkoli, tomater, paprika, løk, aubergine, sqash, purre, litt belgefrutk etc. Og jeg som har problemer med å få i meg mat i utgangspunktet sliter med å skulle kutte ut alle disse matvarene, for selv om jeg i bunn og grunn ser på mat som næring, så skal det jo også smake godt!
For en tid tilbake satte jeg i gang en liten farsott her som jeg kalte Fettfestivalen, med minst åtti prosent fett, og nærmere null karbo. Det funka fint det, jeg gikk ikke noe mer ned i vekt, eller følte meg noe særlig bedre enn på 15-30 gr kh om dagen, som jeg til vanlig ligger på, men jeg ble åååå såååå matlei. Egg, bacon, koteletter, kjøtt dagen lang. Og misforstå meg rett, jeg elsker !! kjøtt, og fett! Men etter en stund begynte maten å vokse i munnen på meg, og jeg ramla ut på sultevogna, sakte men sikkert.
Folk må finne sin egen vei, det verste jeg vet er folk som skal prakke sin filosofi på meg, fordi de føler at de har funnet den ultimate nøkkelen. Om det var sånn at akkurat det samme fungerte på hver eneste en av oss, så hadde jo i prinsippet Statens ernæringsråd liksom knekt den berømte koden! Ja til mangfold!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|