|
Sv: Egenkomponert lavkarbo
Du har så rett! Jeg har selv gitt det rådet om bare å spise seg mett. Men selv om kroppen regulerer sultsignalene veldig bra på et ketogent kosthold, er problemet at vi ikke tar til oss næring utelukkende for å dekke energibehovet. Det er mange andre grunner til at man spiser. Nytelse og kompensasjon er bare to. Og ettersom et salatblad gir fint lite av begge deler, blir det gjerne nøtter, mørk sjokolade og andre "lovlige" lavkarboprodukter. Jo lenger vi lever lavkarbo, jo flere lovlige produkter lærer vi dessuten om. Og selv om vi ikke går opp i vekt, kan det bli vanskelig å gå videre ned (tenker ikke på deg spesielt nå - jeg aner jo ikke hva du spiser).
Cecile Skog spiste nok mye fett, ja. Jeg vet fra min bror som jobber i forsvaret at de gjerne starter med høyfett/høyprotein noen uker før spesielt krevende og langvarige oppgaver, nettopp for å mobilisere fettreservene og øke utholdenheten. Men som han også sier - det tar tid for kroppen å omstille seg. Det nytter ikke å starte dagen før. Til vanlig trener han helt på linje med toppidrettsutøvere, og sverger som mange andre til en del karbo. Der er vi uenige.
Men en polferd hørtes ut som en god ide 
Sist redigert av Chunky : 09-02-10 kl 09:22.
|