Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-10, 23:09   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg noe galt?

Opprinnelig lagt inn av Gladjenta81, her.

I den forbindelse lurer jeg på hva det vil si og ligge på vippen av hva man tåler av karber? Og eventuelt sammensetningen? Jeg trenger råd.

Har fra i dag, begynt å spise flere måltider, etter råd fra andre, samt andre tråder. Til vanlig har jeg spist to måltider om dagen. I dag ble det frokost, lunsj, mellommåltid og middag. Mange som går opp pga av alle måltidene?

Det jeg mener med å ligge på vippen er at om du ligger på 30 karber og tipper ut av ketose på 32, så ligger du så på grensen at det kan hende du rett og slett ikke er i ketose store deler av dagen feks.

Vanlig sammensetning på ketolyse er ca 5%karber, 20%proteiner og 75% fett.
For meg som veier drøyt 90kg og spiser ca 30g karber vil det se omtrent sånn ut: 30g karbohydrater, 100g proteiner og 208g fett.

På ketolyse skal du spise deg passe mett hver gang du er sulten! Om du bare er sulten 2 ganger om dagen, så spiser du 2 ganger om dagen!!!