Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-10, 16:10   #18
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Et år var noe legene våre påsto da (og da var det for min del snakk om vanskeligheter med å gå ned i vekt, ikke vektoppgang). Syns selv det virker lenge, og ikke spesielt motiverende når man både skal slutte å røyke og slanke seg For min del, den første gangen jeg sluttet, så merket jeg at det var en kamp å ikke gå opp i vekt de 3-4 første månedene, og så gikk det relativt greit. Gikk ikke ned i vekt, men heller ikke opp (men så begynte jeg å røyke igjen etter enda et par-tre måneder ). Min mor derimot sleit skikkelig, og gikk opp hele 18 kilo i løpet av et drøyt år på tross av et rigid og strikt kosthold. Men så dabbet det av, og nå har hun begynt å gå ned i vekt. Kanskje alderen spiller inn også for alt jeg vet.

Sitat:

Vet du hva det verste er?
Har liksom hørt/lært at man ganske så umiddelbart vil merke at det er sååååå bra å slutte å røyke!
Men altså, jeg har lagt på meg drøyt 6 kg, kondisen er ikke noe bedre og jeg merker ingen verdens ting annet!!!
Ikke noe har blitt bedre i det hele tatt!
Skikkelig kjipt!

Som å høre min mor Kan det ha noe med alderen å gjøre kanskje? Da jeg sluttet å røyke første gang (var vel rundt 23 år tenker jeg, og hadde røyket i 10 år), merket jeg rask forbedring bare etter noen få uker. Men for å ta mora mi som eksempel, det tok sin tid før hun merket noen helsemessige forbedringer, men nå merker hun dem (Hun hadde røyket i ca 35 år da hun slutta)

Sist redigert av Cyan : 01-02-10 kl 16:15.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat