|
Sv: Går ikke ned mer, hjelp!
Et år var noe legene våre påsto da (og da var det for min del snakk om vanskeligheter med å gå ned i vekt, ikke vektoppgang). Syns selv det virker lenge, og ikke spesielt motiverende når man både skal slutte å røyke og slanke seg For min del, den første gangen jeg sluttet, så merket jeg at det var en kamp å ikke gå opp i vekt de 3-4 første månedene, og så gikk det relativt greit. Gikk ikke ned i vekt, men heller ikke opp (men så begynte jeg å røyke igjen etter enda et par-tre måneder ). Min mor derimot sleit skikkelig, og gikk opp hele 18 kilo i løpet av et drøyt år på tross av et rigid og strikt kosthold. Men så dabbet det av, og nå har hun begynt å gå ned i vekt. Kanskje alderen spiller inn også for alt jeg vet.
Sitat:
Vet du hva det verste er?
Har liksom hørt/lært at man ganske så umiddelbart vil merke at det er sååååå bra å slutte å røyke!
Men altså, jeg har lagt på meg drøyt 6 kg, kondisen er ikke noe bedre og jeg merker ingen verdens ting annet!!!
Ikke noe har blitt bedre i det hele tatt!
Skikkelig kjipt! 
Som å høre min mor Kan det ha noe med alderen å gjøre kanskje? Da jeg sluttet å røyke første gang (var vel rundt 23 år tenker jeg, og hadde røyket i 10 år), merket jeg rask forbedring bare etter noen få uker. Men for å ta mora mi som eksempel, det tok sin tid før hun merket noen helsemessige forbedringer, men nå merker hun dem (Hun hadde røyket i ca 35 år da hun slutta) 
Sist redigert av Cyan : 01-02-10 kl 16:15.
|