Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-10, 14:20   #47
Splendid
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
Splendid er på en erverdig vei

Sv: 4. uke på lavkarbo - fortsatt et slit å trene

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Hei!

Jeg har litt den samme vindilla som deg - så jeg kontaktet like greit vinmonopolet for å sjekke litt hvilke viner som er "best" og "verst"...

Dette var svaret jeg fikk:

Hei! Jeg har lagt ved en tekst om diabetes og alkoholinntak som kan være opplysende i forhold til karbohydratberegning. Under ser du også en generell guide. Håper du blir litt klokere.
Nedefor har vi angitt karbohydratinnholdet i noen varegrupper:

Brennevin - 0-5 gram karbo per liter
Sterkvin søt (hetvin) - 100-150 gram karbo per liter
Sterkvin tørr (hetvin) - 0-20 gram karbo per liter
Hvitvin halvtørr- 25 gram karbo per liter
Hvitvin tørr - Under 4 gram karbo per liter
Rødvin - Under 4 gram karbo per liter
Pils - 33 gram karbo per liter

Karbohydratinnholdet kan variere innen de enkelte varegrupper. Tallene over er indikasjoner. Særlig er det stor variasjon innen hvitvin. Siden det vesentlige av karbohydratinnholdet i vin kommer fra sukker er det en grei indikasjon at jo søtere vinen er jo høyere karbohydratinnhold.

I tillegg har jeg googlet litt - og funnet en liste over viner som har helt ned i 0,2 g sukker / liter. Det vil ifølge vinmonopolet tilsi at den har ca 0,4 g karbo per LITER! Altså under en halv karbohydrat per flaske!!!

Ikke vet jeg om det kan stemme - men jeg har tenkt til å teste det ut Den med 0,2 g karbo per liter heter Robert Vic Cuvee Selection, koster ca 90 kr på polet og er faktisk veldig ok!! Drakk den en del før jeg begynte på kur også - helt uten å vite at den var "sunn"

Listen over lavkarboviner finner du her: http://skinnyshepherd.blogspot.com/2...o-rdviner.html

Glimrende! Tusen takk Jeg har også smakt den Robert Vic vinen før og liker det godt. I tillegg liker jeg hvitvinene knusktørre så det passer jo også bra

Jeg var på fest i helgen og jeg må si at jeg tåler dessverre mye mindre nå enn før, så det er nok noe i det Bittorrent sier. Vanligvis blir jeg aldri dårlig og heller aldri dårlig dagen derpå, men lørdag måtte jeg gå hjem fra festen kl 1.30...veldig uvanlig til å være meg...Har du merket noe til det?

Splendid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat