Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-10, 11:04   #88
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Frk.Sofie, her.

I dag skal jeg ha kyllingwok og lurer på hvordan jeg regner ut karbohydrater pr. porsjon.

Jeg veier grønnsakene (gulrot, kålrot, hodekål og rød paprika) før jeg steker de?
Problemet blir sweet chilisaus, kikkoman og fish sauce når jeg går på ketolysekuren, bør jeg kutte ut sweet chili (butikk kjøpt) og kikkoman? (Jeg finner ikke oversikt over karbohydrater i disse varene på matvareguiden)

Hvordan regner jeg ut karbohydrater i en slik porsjon?

Takk for svar

På Ketolyse skal du ikke spise rotgrønnsaker, kun grønnsaker som vokser over jordan + løk. Gulrot og kålrot bør mao droppes. I sweet chillisaus er det masse sukker/karber og bør brukes med forsiktighet, om i det hele tatt. Det står vel på flaska hvor mye den inneholder?
For å finne ut næringsinnholdet på Kikkoman og sweet chili kan du bruke google/kvasir, skriv navnet + næringsinnhold og du vil finne svar.

For å finne karbohydratene må du først finne karber pr 100 gr, veie det du skal bruke og regne ut.
Dette om utregning og hvilke gr.saker som er lovlige står forøvrig i boka.

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat