Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-10, 09:13   #11
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Pølse på Shell

Opprinnelig lagt inn av Tulip73, her.

I Norge er det en bestemmelse (lov/forskrift) som sier at det ikke er lov å spe farsematen mer en 6 prosent, så det vil si at det er max 6g karber pr. 100 g. pølse. De fleste produsentene utnytter denne bestemmelsen til maks og sper farsematen maks.

Jeg vil tro at en slik pølse er over 100g. Men jeg har aldri veid en. Holder meg langt unna pølser, og saver de ikke heller enno...

Det er rart, for jeg har sett flere pølser med 7 gram karber det siste halve året. (jeg elsker pølser nemlig, og sjekker innholdet på hver eneste pølse jeg ser i håp om at Norge har skjerpa seg på pølse-fronten..

Jeg som har rulla baconpølser i min fortid som Narvesen-ekspeditrise burde vel vite hvor mye den veier, jeg vil tro den veier et sted mellom 100-150 gram.

SusieBlues, ikke noe problem Da vet jeg hva jeg kan regne på om jeg skulle spise en pølse med lompe, ihvertfall.