|
Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?
Hei!
Det er tydeligvis ikke bare jeg som er "nyfrelst" og på ketolysekuren! Rett etter nyttår hadde jeg en lang prat med en kamerat som har holdt på med først lavkarbo- og så ketolysekuren i ganske mange kilo - og tenkte at DETTE kan jeg også klare!
Så de første to ukene i januar brukte jeg til å trappe ned på karbohydratene - og prøve å se om jeg kunne "klare meg" uten brød, ris, pasta og alt det der. Ettersom det gikk så bra, satt jeg skikkelig i gang mandag 18. januar. Det er ikke så veldig lenge siden, men jeg føler at det går veldig greit hittil!
Har funnet en artig App til iPhone som hjelper meg å telle både proteiner, karbohydrater, fett og kcal - slik at jeg sørger for å få i meg ganske riktige mengder av alt. Appen heter "Shape Up!" og er gratis - jeg synes i alle fall det er veldig greit å ha en sånn til å hjelpe meg, så jeg slipper å regne ut alt mulig rart!
Har lagt meg på et nivå hvor jeg spiser rundt 80-90 gram proteiner, 80-90 gram fett og under 15 gram karbohydrater til dagen. Har ikke turt å prøve ketostixen enda, men har dem stående i hylla - sammen med de tre forskjellige pilletypene anbefalt i "Slank med ketolysekuren" av Torkil Andersen. Neste uke skal jeg nok tørre å prøve stixen, tenker jeg!
Men - jeg har et spørsmål til dere litt mer "garva" ketolyseslankerne. Jeg har lest side (og tråd) opp og ned for å finne ut om det er SKADELIG for kroppen på noe vis å trene hardt / lenge på ketolysekuren.
Jeg var ute på en 2,5 timer lang skitur i dag og brukte ifølge pulsklokka mi rundt 1500 kcal. Jeg spiste 3 egg og 70 gram bacon til frokost - og 15 mandler underveis. Synes turen gikk kjempefint - og føler meg frisk og rask etter turen også.
MEN jeg vil jo ikke at det skal skade meg eller kroppen min på noe vis... Er det noen som vet?
|