|
Sv: Bedre resultat med karbedag
Opprinnelig lagt inn av Serenio, her.
Men jeg lurer på, når du har disse høykarbedagene, gir du blaffen i mengde og hva du spiser da? Eller har du noen grenser likevel?
Skulle veldig gjerne kunnet spise noe karbedigg en gang i uka og gå ned i vekt, jeg. 
Ja, jeg gir egentlig blaffen i hva jeg spiser. Greia i det siste er at jeg har vært veldig mye funksjonær på idrettsarrangementer, og da får man mat. Da har jeg spist det jeg har fått (vafler, pølser, rundstykker). På kveldstid etter at arrangementet er ferdig har jeg spist det jeg har lyst på. Da benytter jeg liksom anledningen. Har jeg lyst på litt potetgull, så tar jeg det. Så slipper jeg å få lyst på det en tirsdag når jeg spiser lavkarbo. 
Nå har jeg ikke prøvd dette så lenge da, så jeg kan egentlig ikke si noe for sikkert. Men jeg ble forbløffet over at jeg til tross for mange sprekker fortsatt går mye ned i vekt i forhold til før jul da jeg holdt meg helt på matta.
Når det gjelder ketosen, så er jeg alltid inne i ketose igjen dagen etter utskeielsene (på kvelden). Etter jul (hvor jeg hadde spist som jeg ville i 10 dager), så tok det to dager å komme inn igjen. Men ettersom jeg har forstått er det med ketose ganske individuelt, så det er mulig at jeg har en høyere toleranse for karbohydrater når det gjelder ketose.
Jeg er egentlig et ganske stort spørsmålstegn, for dette strider jo imot det jeg har lest her inne og generelt om lavkarbo.
|