|
Sv: Har plutselig ingen motivasjon
Jeg har også det slik at jeg kosespiser og trøstespiser. Ikke rart at jeg i løpet av de siste 13 årene og to svangerskap har lagt på meg 55 kilo.
I løpet av denne tiden har jeg gått på utallige slankekurer så totalt har jeg nok lagt på meg nærmer 100 kg. 
De kurene jeg har hatt mest suksess på (tatt av mest kg) er de jeg har greid snudd kosen/trøsten mot noe annet en mat.
Den ene kuren (før jeg fikk barn), "straffet" jeg meg selv med å gå en times tur hver gang jeg tok meg selv i å snike på kjøkkenet.
Etter at ungene kom, har jeg ikke hatt denne friheten, og jeg har istedet belønnet meg med et håndarbeidsposjekt.
Disse snart 4 ukene jeg har gått på ketolyse har jeg lest utallige bøker og kost meg med det. Jeg har ikke hatt tid til å ha lyst på sjokolade. Og ikke er det sjokoladereklame hvert 10 min. slik som det er på TV.
Så mitt tips til deg er å belønn deg selv med noe som du har lyst til/på. Husk at dette er penger som du engang brukte på snop. Brukte du bortimot 200 uka, så har du fort tjent opp en 1000 lapp. Røykerne gjør det, hvorfor skal ikke vi som er på slankern gjøre det 
|