Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-10, 21:55   #299
Calvin1009
Juniormedlem

Calvin1009 sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Calvin1009 er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Opprinnelig lagt inn av Blid, her.

Hei Alle januarstartere! Så flinke alle er!

Hadde litt bekymring i slutten av forrige uke når jeg ikke vekta hadde flyttet seg "på lenge". Men så slapp det igjen i helga! Denne kuren tror jeg skal få meg helt i mål! 4,5 kg på under 3 uker må være bra!

Men i går hadde jeg en rar opplevelse
Var på trening (steppmaskin). Holdt på ca 70 minutter pluss uttøying. Skikkelig bra økt, men når jeg kom hjem blei jeg skikkelig svimmel og kvalm... Ikke bra!
Har noen av dere andre merket at dere har blitt uvel etter trening i Ketose?
Kan det være at jeg har fått i meg for lite veske under treningen?? Drakk ca 1 liter veske.
Andre med samme erfaring?

Det står i boka at man skal være forsiktig med hard trening når man er i ketose. Og jeg regner med at dine 70 min teller med der.

Årsaken er at kroppen ikke har en like høy yteevne siden den ellers tyr til karbohydratlagrene i kroppen for å ta av for de den høye energiomsettningen i kroppen.
Når du da ikke har karbo i kroppen må enten finne deg i å trene kortere økter eller senke intensiteten.
Av egen erfaring vet jeg at folk reagerer veldig forskjellig og dermed tydeligvis også tåler trening forskjellig under ketolyse.
Så min anbefaling er å senke kravene til deg selv nå som du er i ketolyse. Ett annet tips kan være å ha ett måltid med "mest" karbo i før du går og trener - kroppen vil da foretrekke å brenne opp karboen først siden det er den enkleste energikilden.

Calvin1009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-tilhenger Svar med sitat