Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-10, 12:12   #23
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Veiledning til en nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Ja, jeg har lagt inn lista på pc-en og driver og prøver å lage en liten meny(forslag iallefall), slik at jeg ikke er helt rådvill der jeg står å funderer.

Skal ut å handle idag
Foreløpig står iallefall spinat på lista ...Og kyllingkjøtt i div. varianter, rømme, fløte og..så vet jeg ikke hva annet (salat kanskje..).

Av pålegg så skal man ha rene typer. Hva er rent? Er bogskinke rent pålegg, mens kokt skinke ikke er det? Hva med kaviar?

*maser maser maser*

Mas i vei du, er slik man finner ut av ting Jeg brukte ørlite kaviar, type en teskje sammen med majo for å blande det inne i lettkokt eggplomme, men ikke hver dag.... Kokt skinke maulet jeg, samme med fårepølse, spekeskinke og bogskinke brukte jeg litt av, rev feks litt kyllingkjøtt fra en ferdig grillet kylling eller fisk og la inn i et salatblad med majo og paprika. Slice opp halvtint kyllingfilèt slik at det blir 2-3 tynne deler, stek og spis den kald med meierismør og event noe grønt.
Reker og majo i en paprikabåt eller i et salatbld osv osv.
En tommelfingerregel er at det ikke skal være spedd med potetmel, maisstivelse eller lignende og at det heller ikke er tilsatt sukkerstoffer. Har det i tillegg mindre enn 5 karber pr 100 er det ok

Om du feks kjører baconcrisp i blenderen slik at det blir som mel, rører inn ett par egg og dagens ostekvote og brer dette utover bakeplate (jeg fukter hendene og klapper det ut) har du "noe" å ha under pålegget om det skulle bli helt krise

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat