Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-10, 14:44   #24
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her?

Opprinnelig lagt inn av Atkinsmadde, her.

Takk for alle svar! Det setter jeg virkelig pris på!
I forhold til det jeg har spist lenge og som jeg enda spiser, er det vel bare sunt å få i seg mer fett?
Jeg steker f.eks aldri i olje/fett. Jeg spiser bare fettfattige kjøttyper som kalkun, kylling. Litt kjøtt og fisk en sjelden gang.
Jeg er oppvokst med en mor som er opptatt av kalorier og har videreført dette til sine barn... desverre...
Når jeg spiser minimalt med kalorier, fett og karbohydrater, må jeg stabilisere og balansere kostholdet slik at jeg får i meg det jeg skal ha!
Det eneste jeg spiser masse av er proteiner og grønnsaker...

Så alternativet jeg ser er å spise mer fett bestående av fete meieriprodukter, bacon, fisk, nøtter og olje.
Holde på proteininntaket. og fortsette med lavt karboinnhold.
Jeg har jo aldri spist mye karber. Så det blir jo ikke noe avvenning...

Hva mener dere konkret at jeg skal spise, med hensyn til prøverørsbefruktningen?

Konkrete endringer du kan gjøre med dagsmenyen din for å få mer fett er bl.a. :

- Bruk f.eks. avokado, egg og majo, makrell i tomat som pålegg.
- Ta en neve nøtter sammen med mellommåltidene dine
- Fløtestuede grønnsaker til middag
- 0.0% yoghurten kan du bytte ut med gresk yoghurt. Tilsett noen hakkede mandler og en neve bær og dryss over kanel og/eller kardemomme. Smaker nydelig
- Bruk rømme til dipen, gjerne sæterrømme hvis du liker det

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat