|
Sv: Spørsmål om sticksene
Opprinnelig lagt inn av SuperMamma, her.
1) Jeg forstår at de skal tas om kvelden. Minst to timer etter man har spis. Hvorfor er det ikke best å ta den om morgenen da?
Fordi man har ketoner i urinen når man våkner stort sett uansett etter timer uten matinntak. Derfor på kvelden
2) Utslag er utslag sises det. Men mine har variert veldig i utsalg fra 10 til over 50. Jeg vet at jeg drikker nok og mere til. Hva betyr da variasjonen i fargen?
Variasjonen kan være at du har spist noe med mer karbs enkelte dager, ikke noe å tenke på iallefall. Så lenge du er i ketose og går ned i vekt spiller det ingen rolle hvilket utslag man får
3) På pakken står det "dyppes i urin og avleses etter ett minutt"
-betyr det et par sek i glasset og ligge ett min på benken, eller stå i glasset i ett minutt og avleses med en gang? Jeg har nemlig registret at den blir mørkere om den blir liggende litt på vasken.
Du skal tisse direkte på sticken og ikke dyppe den. Dette har jeg fått beskjed om direkte fra Dr.Torkil
Og utslaget vises best etter 30 sekunder derfor blir nok fargen mørkere jo lengre den ligger innenfor ett gitt tidsrom 
|