|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av Madagaskar, her.
Min største utfordring er at jeg ER sugen/sulten på sjokolade/godteri selv om jeg er i ketose. Mulig det er mentalt, men fremdeles like vanskelig å håndtere.. Er jeg alene om dette?
Hei og velkommen i gjengen - du er absolutt ikke alene om å ha søtsug på tross av ketose..... Har slitt med det samme, etter at jeg startet å ta krom er suget redusert til et minimum - ja nesten borte . Har i tillegg alltid en flaske vann tilgjengelig, slik at jeg tar en slurk eller to så snart jeg merker suget - og det virker som om det å innta "noe" gjør at suget forsvinner.
Er nå på dag 3 i fase 1, så jeg har 3+ uker igjen til jeg skal over i fase 2. Har forøvrig vært i samme situasjon som deg, hvor det i fase 2 ble for mange fristelser/utskeielser. Dessverre for meg så hoppet jeg av dietten helt, og det gikk det over 3 år før jeg startet opp igjen i februar i fjor. Lærte mye av denne tabben, så nå tar jeg en dag i gangen. Eventuelle utskeielser takler jeg med å komme meg "back on track" ved neste måltid. En utskeielse er ikke verdens undergang!

|