Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-10, 19:39   #996
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fikk du ekstra støtte grunnet dietten??? Jeg har en adhdgutt og har fått beskjed om at jeg kan søke diettstønad, men trodde aldri i verden at ketogen kost kunne gi meg det. Må kanskje prøve??

Joda, ketogendiett ga 2 satser på grunnstønaden. Sønnen startet med ketogendiett for 12 år siden på Statens senter for epilepsi. Søkte om grunnstønad - og fikk det. Jeg tok en tur på Meny og "samlet" inn priser, og satt opp et regnestykke som viste at det han spiste på ketogendiett var ganske mye dyrere enn "normal-kosthold". Han har jo helt egne måltider, som ikke lar seg kombinere med resten av familiens. Såfremt de ikke har endret reglene siden den gang, skulle det ikke være noe i veien for at du skulle få det innvilget. Regner med at du må legge ved en legeerklæring som stadfester at ketogent kosthold har en positiv virkning på adhd. Det burde ikke være vanskelig å få......