Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-10, 13:49   #403
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Alder: 58
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har et skriv fra Lindberg, Eurodiet og min klinikk der det står at dette er anbefalt:

- Omega 3 fettsyrer 3000 mg per dag
Jeg tar tre kapsler av "Triomar LEDD" daglig

- Omega 6 fettsyrer (nattlysolje), 300 mg x 1 per dag
Jeg tar 1 kapsel med Weifa Complete nattlysolje med E-vitamin daglig

- Vitamin E IE 350 mg x 1 per dag
Jeg tar 1 kapsel med Nycoplus E-vitamin daglig

- Vitamin C 1000 mg daglig
Jeg tar 1 Nycoplus C-vitamin 1000 mg med appelsinsmak daglig (blandes i ett glass vann, brusetablett)

- Magnesium 200 mg x 1 daglig
Jeg tar 1 Nycoplus Magnesium 120 mg daglig. Tyggetablett med sitronsmak.

- Kalium (Kaleroid) 750 mg x 1 daglig i Fase 1, 2 og 2 uker i Fase 3
Jeg tar 1 Kaleroid 750 mg daglig. Denne har de bak disken på apoteket, for de vil ha kontroll på hvor mye folk tar av denne.

I tillegg tar jeg vitamin D etter anbefaling fra legen, men dette må du kun gjøre om det er påvist D-vitaminmangel. Mange overvektige er ikke i solen om sommeren på grunn av nettopp overvekten og får for lite D-vitamin på kroppen og må supplere om vinteren. Dette kan du få sjekket i blodprøvene klinikken/legen skal ta av deg.

Håper dette var opplysende! Det var en dyr tur på apoteket, tror det kostet 1200 koner da jeg kjøpte inn første gang. Men nå supplerer jeg etter hvert som det går tomt. Har kjøpt meg et dosett for å holde kontrollen på alt, så gjør jeg alt klart for en uke om gangen.

Du kan jo ta det opp med legen din.

Leste også en artikkel om forbrenning i Norsk Ukeblad nylig og der stod nesten alle disse produktene nevnt som bra for forbrenningen! Det var riktignok kildehenvisning til Dr. Lindberg, det må jo sies... :-)

Lykke til!

Opprinnelig lagt inn av nybegynner, her.

Hei !

Har fått godkjenning og bestilt produkter, men har ikke fått noen liste over kosttilskudd. Trodde det var nok med produktene, siden det står at de er beriket ?