Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-10, 10:09   #400
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Alder: 58
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Gratulerer og lykke til! Det har funket bra for meg. 17,5 kilo siden september. Nå er jeg i fase 3 og spiser noen karber, men skal i gang med ny Fase 1 om halvannen uke og ta resten av kiloene.

Trening: Sykepleieren på klinikken min anbefalte ikke hard trening i Fase 1. Men gåturer og frisk luft er jo som regel alltid bra. Kjenn litt etter på kroppen. Hun sa heller ikke noe spesielt i Fase 2, men der også må du kjenne etter og trene om du har energi til det, men ikke for hardt.

I Fase 3, derimot, anbefalte hun trening eller en times gåtur i rask gange minst tre ganger i uka. Det har jeg ikke gjort. Mangel på trening er jo et av mine problemer, men jeg har mål om å komme i gang med lange turer når snøen er borte til våren. Det vil si 2-3 ganger i uka rundt et vann som er like i nærheten her.

Jeg kjente raskt i Fase 1 at jeg fikk mye mer energi da jeg begynte i Fase 1! Og ikke glemt å følge opp alle vitaminene og mineralene du skal ha i tillegg, det er viktig for forbrenningen og for næringsstoffene du trenger under opplegget. Har du fått den lista?

Hører gjerne fra deg om hvordan det går! :-) Vi er mange her som følger hverandre!

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

En ting som jeg lurer på men som jeg ikke har lest noe sted, er det forventet at man trener ofte i løpet av noen av disse 4 fasene, eller er vektreduksjonen bare basert på matinntak?