Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-10, 17:58   #19
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt

Opprinnelig lagt inn av ramsland, her.

Hei!

En kollega på jobb henviste meg til dette nettstedet.
Leser mye om trening og kosthold vær eneste dag, og det ser ut til at vært enkelt individ har vær sin mening om hvordan dette burde samkjøres.
Nå har jeg lest litt frem og tilbake på div. forumstråder her og er virkelig overrasket.
Fett for og forbrenne fett. Helt nytt for meg! Men er villig til å gi det et forsøk.
Utifra de postene jeg har rukket å lese til nå er jeg ikke et helt vanelig eksempel her inne.
Er 1.90m høy og veier 85kg. Har en nokså veltrent kropp og trener minimum 5ganger i uken, fleksibel trening i studio med mest vekt på styrke samtidig også aerob trening.
Det jeg søker er en så lav fettprosent som mulig, den er allerede lav men vil ha den enda lavere.
Tydelige trente muskler på hele kroppen vil jeg ha frem, samtidig som jeg blir større. Er en bodybuilder i veldig liten skala.
Opplever gode resultater på treningen, men jeg spiser et helt grovt brød om dagen - poteter og ris. Drikker juice som vann og tømmer sikkert en kasse øl vær helg. Så får nok karbo i meg!
Derfor er jeg helt ubeskrivelig interessert i denne teorien om å stoppe med karbo og kjøre på med "egg & bacon".
Er heller ikke den som gir meg etter 4 uker uten å se resultat, så hva dette koster er jeg villig til å betale.
Søker bare litt mere overbevisning og fremgangsmåte på hvordan jeg kan starte.
Leste også at det ikke var så lurt for en kar som meg å stoppe helt opp med karbo fra første dag, ettersom karbomengdene jeg trøkker i meg iløpet av en dag er store - stemmer/stemmer ikke?
Sitter med alle typer spm. så her er ingen tips, hints & tricks for dårlige.
Om noen har vært i samme situasjon som meg, så skriker jeg etter å høre fra deg/dere!
Virkelig på jakt etter den "perfekte kropp" og vet det er mulig å oppnå.

Tilleggsinfo:
Har en stillesittende jobb, naturlig god forbrenning, arbeidsvillig og ikke redd for noe nytt.
Mangler sikkert en del infofmasjon for å lage en god nok vurdering av meg, så spør om det er noe mere dere vil vite

Føler meg komptent til å svare på dette spørsmålet. Om du er tent, må du gå for det. Og dette er den riktige måten å gjøre det på: Du kutter ut øl i helga, ikke kutte ned. Kutte ut betyr NULL øl. Og NULL brus. Er du tørst, drikker du vann. Dette her krever 100 prosent innsats. Og betalingen blir deretter. Du kutter ut brød, poteter, ris og pasta HELT. Din kropp skal nå lære seg det den er laget for: Å bruke fett og "superbrenselet" ketoner som energi. Ketoner lager mer ATP (energi) enn glukose. Du har som du sikkert vet, langt mer fett enn glukose i kroppen. Fettet på en vanlig slank mann på 70 kg, holder til en 55 dagers løpetur. Tren hardt i 90 minutter, og kroppen er tømt for sukker (karbohydrater).
Men når du stopper å spise karbohydrater helt, må du heve fett inntaket ditt, og for noen kan det oppleves som ganske brutalt. Det du skal konsentrere deg om, der det METTEDE fettet, det er det som du har lært er farlig - noe som er helt, helt, helt feil og direkte løgn. En slik bråstopp av karbo og forhøyet inntak av fett, kan gi en ganske tøff omstilling for kroppen. Jeg fikk disse plagene etter fem dager, og de varte i ca 8 dager: Hodepine, utrolig slapphet, periodisk tåkesyn, veldig vondt i musklene i låra, leddsmerter, svettetokter og hjertebank. Noen får alle disse symptomene, som jeg gjorde, noen for enketle symptomer, andre opplever ingen. Men alle opplever en nedgang i energien og styrken, for kroppen skal nå lære seg å lage enzymer som den ikke har laget siden fødselen omtrent. Alt dette tar i regelen 4 uker, da lager de aller fleste en enorm forandring og stor energi. Styrken er tilbake, og likeså energien. Men du kan komme til å trenge tilpassning, det kan gå litt tid, et par uker ekstra kanskje, før du får nytten av dette 100 prosent. Jeg opplever en langt større evne til å presse meg uten at kullsyren kommer, faktisk 875 prosent (kødder ikke). Dette gjelder utholdenhet. For styrketrening gjelder andre mål, men felles er at musklene vokser langt raskere og større, mens kroppsfettet minsker. Du kan oppleve å bli veldig "fit". Grunnen er at insulinet er såpass lavt, og inntaket av fett så høyt, at veksthormonene får optimalt miljø.
Dette kostholdet reduserer fare for mange alvorlige sykdommer, og livstillssykdommer som diabetes og fedme. Men hva skal du spise? Her er det faktisk mange som sliter, for egg og bacon har alle hørt om, men så da?
Jeg vil råde deg til å lese denne bloggen, den er i mine øyne Norges beste på området: lenabeatrice.net.
Der er det mange mange gode retter du kan lære deg å lage, og det finnes egne sider for frokost, lunch og middag pluss pluss.
Kort oppsumering: Kutt karbo til så nærme null som mulig, spis cocosfett og smør,, fløte rømme, fett kjøtt. Bruk 4-6 uker til å omstille deg, men tren. På denne måten får kroppen et press på seg til å lære seg fettforbrenning som aldri før. Les bloggen, kjøp deg bøker, og se også denne svenske siden:livlinan.eu.
Jeg har aldri angret, karbohydrater er klart IKKE kroppens beste brensel. Det er fett, for meg er det bevist. Gjør du også et samme valget, er jeg overbevist om at du kommer til å være glad for det, og det samme vil kroppen din være.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat