Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-10, 15:49   #209
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Opprinnelig lagt inn av misa6, her.

Hiver meg på her jeg også. Min startvekt er på 80kg og jeg skal ned til 60-65kg.
Startet på mandagen 11 januar. Har kjøpt ketostix på apoteket og prøvde en slik etter dag to, den ble mørk. Ser noen skriver at man da har drukket for lite vann. Skal den ikke vise mørk da? trodde at jo mørkere jo bedre jeg???
Ellers så går det greit, men sliter med i det hele tatt å gidde å lage mat, så kan blir for lite av alt jeg trenger. Har vondt i hodet, oppblåst mage, kvalme, vondt i muskler(de brenner liksom) og veldig lyst på noe søtt. Har derfor bestilt med stevia slik at jeg kan ha litt i teen min, regner med stevia ikke er så farlig.
Er det noe jeg gjør galt ettersom jeg er i så dårlig form og får mørke utslag på stix'n?

Måling med stixen: for mest korrekt resultat så måler du om kvelden minst to timer etter siste måltid.
Farge: utslag er utslag, det finnes ikke grader av ketose, dersom man får den mørkeste fargen så kan det være en indikasjon på at man drikker for lite vann.

Mange føler seg uvel i overgangen fra høykarbokjøret til lavkarbo, kroppen trenger tid til å omstille seg. De aller fleste blir bedre i løpet av noen dager, mens noen så kan det ta opp til et par uker. Kroppen kommer ikke i skikkelig fettforbrennings modus før etter ca 4 uker.

Husk at om du bruker søtningsmidler så kan det trigge søthungeren. Min erfaring er at når jeg får i meg bok fett så fyser jeg ikke på noe.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat