|
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)
Opprinnelig lagt inn av ramsland, her.
takk for råd og henvisninger! Gøy å høre om erfaringer også, slik som Caroline79 sine.
Chillesnuppa, ja kroppen min tåler store mengder karbohydrater tydeligvis ettersom det er derfra all min energie kommer ifra per dags dato.
Skal legge om mye av kosten i starten til fett og proteiner(dette er vel helst etter trening?)
Men er det helst slik at jeg burde trappe ned på karbohydratene istedenfor full stopp i startfasen?
Hvilke fett-kilder er fornuftige å bruke?
Igjen hjertelig tusen takk for alle innspill! 
Jeg spiste som deg før jeg la om, spiste veldig mye prød, fullkornspasta, ris og poteter. Trodde jeg trengte alt dette pga treningen. Jeg kuttet fullstendig, og begynte på atkins induksjon. Første uken var jeg mye svimmel men etter jeg ble vant med den nye kosten (tok ca 1-2 uker) har jeg ikke merket noe til dette. Men det kommer jo litt an på hvilken retning du skal velge - du kunne jo eks gå på fedon kuren - her er det tillatt med mer karbo enn f.eks. atkins. Her må en nesten bare prøve å finne ut hva som passer best for deg kombinert med den trening du driver med. Men for min del var det ikke noe problem å gå fra MYE karbo til 20g om dagen, denne brå overgangen hjalp meg også til å bli kvitt karbosuget relativt kjapt. Men hvorvidt dette er anbefalt er jeg imidlertid usikker på. Noen andre som vet?
Ellers er gode fettkilder olivenolje (bruk som dressing o.l.), stek i smør, Jeg bruker også mye fløte, advokado og bacon.
|