Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-10, 11:11   #32
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Ketose og alkohol (er ikke så bra ...)

De som snakker om at man føler seg alkoholforgiftet:
Altså, beruselse av alkohol er kroppens reaksjon på alkoholforgiftning. Altså den milde "morroa" man har av å være full. Det ER en forgiftning allerede ved første glass.

Og jo mer man inntar jo mer påvirket blir man, og til slutt kan det føre til besvimelse, oppkast, død. Sånn alt etter toleransegrensen til enhver.

Og ytterligere informasjon, angående promillegrensen.
En innbarka alkoholiker som drikker en liter sprit hver dag, kan ved 3-4 i promille virke bare litt beruset. Men må opp i 5-6 for å virke stupfull. Og motsatt for oss andre: Selv ved lav promille så virker vi mye fullere....

Jeg tåler i blandt bare 1 lite glass vin til maten, så sitter jeg og sludrer! Mens jeg før kunne drikke halv til hel flaske og det gikk bra.
Så jeg innbiller meg at min 0,5 promillegrensen (her jeg bor) nåes temmelig fort av meg for tiden. Der jeg før kunne drikke en øl eller ett glass vin, kan jeg ikke drikke noe lengere.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat