Min historie (kortfattet versjon)
Jeg fikk konstatert PCOS av spesialist etter at jeg gikk dit for barnløshet ( les null eggeløsning). Tok innvendig UL og der var det masse cyster ( poser)og PCOS ble konstatert. Legen sa det var ingenting jeg kunne gjøre med det ( duste lege) Startet dagen etter på lav karbo diett av det ekstreme slaget og gikk i ketose. ( etter å ha lest at dette kunne hjelpe på pcos på amerikansk forum) da gikk det 2,5 mnd og 8 kg ned så var jeg gravid. Legen mente at det ikke var pga lav-karbo dietten og bare flaks og at jeg antageligvis ikke hadde pcos likevel. Blodprøvene viste ikke betydelig mengder testosteron. så da hadde han nok tatt feil. Jeg var nå lykkelig gravid og blåste igrunn i hva som "hadde" feilt meg.
Nå etter 2 unger er det på tide å tenke på meg... og min tillstand så jeg ikke utvikler diabetes 2 og det som værre er.
Har i mellomtiden byttet lege og står fast på at jeg har PCOS. Jeg har alle symptomene: Ingen eggløsning, uønsket hårvekst ( les skjegg) Overvektig, uren hud, Vanskeligheter for å ta av kilo ( så sant jeg ikke er lever på lav karbo diett) og cyster på eggstokkene.

|