|
Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?
Jeg starter også i disse tider. Har levd på generelt lavkarbo en stund, men med noen få "sprekker", der jeg har spist brødskiver med søtt pålegg *fy-fy*. Jeg har ikke vært i ketose og har nå en glidende overgang til LCHF-kosthold. Kan vel egentlig si at jeg begynte skikkelig fra i går, fordi jeg inntil da har vært veldig forkjølet og natthosten lot seg bare stoppe av store doser fishermans friend.
I går spiste jeg mat med en del mer fett enn jeg pleier og vekten viser 1 kg opp fra i går til i dag. Jeg er jo ikke i ketose enda og det er kanskje derfor det slår så kraftig ut på vekten. Forventer å miste en del vannvekt de neste dagene, ettersom glykogenlagrene tømmes.
I neste uke regner jeg med å være helt restituert etter den harde og langvarige forkjølelsen jeg har hatt. Og da kommer jeg forhåpentligvis i gang med trening igjen.
Jeg skal ned minst 10 kg, helst 15. Min BMI ligger nå på 27-28. Jeg har høsten-09 gått ned 17-18 kg, hovedsaklig på EasyLife. Jeg er strålende fornøyd med det jeg har oppnådd så langt, men håper på å få en BMI innen normalområdet. Jeg vet ikke hvor mye man skal styre etter BMI, for den kan være litt misvisende. Før brukte jeg str 48 i bukser, nå bruker jeg str 40/str M, men er likevel overvektig i følge BMI. Jeg er så glad for at jeg nå kan kjøpe klær i "vanlige" butikker igjen. Men jeg ser jo i speilet at jeg fremdeles er lubben, spesielt på midten, og det håper jeg å få gjort noe med fremover.
Lykker til, alle som har startet opp nå i disse tider!