Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-10, 10:40   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og fett?

Jeg kan liksom ikke helt skjønne at man skal ligge på sekstenhundre kalorier, når det Torkil også forfekter er at man skal spise når man er sulten til man er behagelig mett. Jeg tror jeg ville utsatt kaloritelling til et eventuelt platå, og det er mange tiltak man kan gjøre før det er aktuelt også.
Og det er begrenset hvor mye fett en orker, selv om det ikke er noen restriksjoner på inntak. Fett er har en større energitetthet og er dermed mye mer mettende enn karbohydater og proteiner.
På den annen side så er det veldig greit å følge litt nøye med på signalene i kroppen, ikke alltid like lett å kjenne på hva som faktisk ER behagelig mett, utrolig nok . Og det å kjenne forskjell på signaler som reell sult, fysenhet og faktisk tørste.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg i første omgang konsentrert meg om å holde meg til riktig antall karbohydrater, og ellers vært nøye med nok fett og vann. Det er jo det som er så tiltalende med ketolysekuren, at den er såpass enkel.

Og, nå vet jeg ikke hvor mye du skal ned i vekt, og kaloritelling kan jeg latterlig lite om. Men jeg med mine 80 kg har et ca vedlikeholdsnivå på 2300 kalorier, det vil si at i følge tradisjonell tankegang burde jeg ligger på 2000 kalorier for å gå ned i vekt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat