Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-10, 14:29   #154
Vanilia
Juniormedlem

Vanilia sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bærums Verk
Alder: 56
Vanilia er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Jeg slenger meg også med her! Jeg har slitt med overvekt i alle år, spesielt ille ble det etter at jeg fikk barn i 2001. Har prøvd "alt" - Grete Roede, diverse suppe- og fastekurer, Nutrilett, Vektvokterne... you name it. Hver gang har jeg gått opp alt sammen + litt til. Så leste jeg en inspirerende artikkel i Bedre Helse om en dame som hadde gått ned 46 kg på 9 mnd med hjelp av lavkarbo/ketolyse og oppfølging av ernæringsekspert Dr. Med. Sofie Hexeberg. Jeg bestilte time hos Sofie Hexeberg over nyttår, hun var kjempebra! Kom med mange innspill og forslag. Jeg ble veid og målt, og tok en masse blodprøver, også fikk jeg med meg boken "Spis deg ned i vekt" av Sven Sture Skaldeman som hjemmelekse. Har lest den fra perm til perm og er kjempeinspirert!

Begynte på lavkarbo (under 20 gram pr dag) torsdag 7. januar.
Jeg er 1,60 høy og 1. januar veide jeg 96 kg. Det er 4 kg mer enn da jeg gikk gravid i 9'ende måned. Føler meg helt forferdelig og ser ut som en tønne. Mitt langsiktige mål er å komme ned i 65 kg, altså ca 30 kg ned.

Ketolysedietten passer meg ypperlig. Har aldri vært spesielt glad i hverken brød eller poteter egentlig, man spiser det vel mest fordi man er "opplært" til det. Nå går det i egg og bacon, tunfisk med fetaost og egg, stekt kjøttdeig med masse ost og løvbiff med gorgonzola. Er i ketose (siden i går) og har gått ned 600 gram siden torsdag.

Blir spennende å følge dette forumet og dere andre som er på denne dietten :-)

Vanilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Skaldemans metode Svar med sitat