Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-05, 14:07   #34
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Tusen takk for flott svar, Lise.
Nå gikk faktisk mannen på besøk til dem og tok med seg Camilla. De skal spise middag der, og jeg har endel å gjøre her i huset så jeg ble hjemme.

Jeg fikk ham til å love dyrt og hellig at han skulle snakke med dem og si fra om de gav henne noe hun ikke skal ha. Det er helligdag og mange koser seg ja, men jeg syns at når Camilla bare er 1,5 år og faktisk elsker frukt mer enn snop, så kan de heller gi det!! Hun vet jo ikke hva godteri er sånn sett siden hun er så liten.
Hun maser aldri om snop fordi hun ikke vet hva det egentlig er. Men frukt, det ELSKER hun, spesielt druer, bananer og epler. Og hun elsker cherrytomater og agurk, det er noe av det beste hun får. Hun spiser nesten en hel agurk hver dag.

Å bli respektert veier jo selvfølgelig en hel del, men det at barnet mitt skal ha et sterkt og godt grunnlag når det gjelder kostholdet, iallefall så lenge hun er liten og vi som foreldre velger det hun skal spise, veier tyngst - uten tvil!

Jeg vet hva sukker gjør med kroppen, og jeg vil ikke ødelegge hennes helse med for mye søppelmat. Mange tror barn tåler mye mer enn oss når det gjelder slik mat, men det gjør de faktisk ikke. Barn reagerer jo MER hormonelt på sukker enn oss voksne! Og siden vi har diabetes og slikt i familien, samt sterke "overvektsgener", så vil jeg overhodet ikke videreføre dette til mine barn (derfor skal jeg også ned i vekt før jeg blir gravid igjen!)