Du har to små barn som gir deg masse "gratis" muskeløvelser Bøy og tøy og løft..løft ...løft... og som de andre har sagt alt du gjør , gjør du med litt ekstra belastning. På denne måten blir mange av musklene din tatt vare på, men skjønner du ønsker noen øvelser du gjør konkret for deg og dine muskler.
Noe som ikke koster for mye tid og penger.
Itillegg til alt du allerede gjør, så kan jeg anbefale noe som er litt enkelt å få til:
Ligg i sengen eller på gulvet og gjør sykleøvelser med bena. Du behøver ikke løfte bena høyt. Dette er fin øvelse for magemuskler. Endrer du litt på hvor høyt du løfter bena når du sykler, så tar det på forskjellige steder på magemuklene. Ganske tung synes jeg. Sykle så mange "tak"du klarer...50? 60? 100? Ta pause og gjør det en gang til, event flere ganger avhengig av hvor sterke dine magemuskler er...mine er svake
Leggene kan trimmes litt ekstra ved å stå ytterst på et trappetrinn og huske opp og ned, så mange ganger du orker, ta pause og gjør det flere ganger.
For lår og rumpe kan du ta knebøy. Hold deg fast i en bordkant eller lignende og huk deg ned, men maks ned til 90 grader...Ikke bruk armene til å komme opp igjen. Huk sa langt ned og så mange ganger du orker, pause og gjenta.
Armene har du nok øvelser for...løfte opp barn, løfte ned barn, snu barn og kose og klemmme barn
Kjenn at det er litt tungt, men ikke overdriv til å begynne med. Øk heller etterhvert. Varm opp med noen dansetrinn etter litt livlig musikk du liker....
Kanskje dette kan være noe?
Lykke til med med noen ekstraøvelser...
|