Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-10, 00:20   #370
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Alder: 58
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så bra! Det gjorde jeg også den første uka (la fram fem måltider per dag og passet alltid på å ha nok grønnsaker i hus etc) men har ikke prøvd sparemetoden. Lykke til med sparegrisen og stå på! :-)

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Mitt "triks" er å planlegge for en hel uke, lage en liste med hvilke ED-produkter som skal inntas til de ulike måltidene med tilhørende grønnsaker og krysse av gjennomførte måltider. Tilbereder ofte store posjoner med grønnsaker, slik at jeg har dette klart for flere dager og slipper å bruke mye ekstra tid på måltidene hver dag. På denne måten vet jeg også hvor mange produkter jeg har igjen av de uliker sortene, slik at jeg får bestil i god tid før jeg går tom.

I tillegg har jeg et belønningssystem hvor jeg legger 10 kr på sparebøssen pr dag hvis jeg spiser alle måltidene og ikke har utskeielser, og i tillegg legger jeg 10 kr på sparebøssen hver gang jeg trener. Hadde nok penger til noen tøffe sommerklær etter 5 mnd i fjor vår, mens jeg dessverre ikke var like flink på høsten. Men nå er jeg igang igjen, og sparegrisen har blitt fetere de siste dagene