Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-10, 23:48   #369
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

på,an igjen. skriver 10 januar i et nytt år
denne gangen må jeg klare det,,(gud hjelpe meg hvor mange ganger jeg har sagt det)
en liten trøst buksene er fremdeles str.42 ,, men sukk de var jo str 40,og str 38,litt trange i den str da .men humøret og livet var lettere i den str,
men gir ikke opp. skarve 10 kilo skal bort i første omgang,høres ikke mye ut ,men det er det jo.

føler meg mislykket . får ikke fyr i ovnen en gang, sukk
jaja alt ordner seg,,

Helt enig med Carisma - bytt fokus!
Jeg fokuserer kun på dagen i dag; gjennomføring av måltidene jeg skal ha og kun på alt jeg faktisk kan spise, i stede for å tenke på det jeg ikke kan spise pga dietten.

Fase 1 er tøff, den er heldigvis begrenset i tid men krever imidlertid at en er topp motivert.
Mitt "triks" er å planlegge for en hel uke, lage en liste med hvilke ED-produkter som skal inntas til de ulike måltidene med tilhørende grønnsaker og krysse av gjennomførte måltider. Tilbereder ofte store posjoner med grønnsaker, slik at jeg har dette klart for flere dager og slipper å bruke mye ekstra tid på måltidene hver dag. På denne måten vet jeg også hvor mange produkter jeg har igjen av de uliker sortene, slik at jeg får bestil i god tid før jeg går tom.

I tillegg har jeg et belønningssystem hvor jeg legger 10 kr på sparebøssen pr dag hvis jeg spiser alle måltidene og ikke har utskeielser, og i tillegg legger jeg 10 kr på sparebøssen hver gang jeg trener. Hadde nok penger til noen tøffe sommerklær etter 5 mnd i fjor vår, mens jeg dessverre ikke var like flink på høsten. Men nå er jeg igang igjen, og sparegrisen har blitt fetere de siste dagene

Håper det går bedre i dagene framover, de første dagene er jo de tøffeste

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat