Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-10, 14:13   #39
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Legen kunne konstatere at jeg hadde blitt sunnere

Og *trommevirvel* jeg var insulinresistent. Ikke så mye da, men nok til å klassifiserers som det. Fastende blodsukker var 5,8 i dag og to timer etter glasurdrikkingen var det 8,5.

7,8 - 11,1 var grensene for insulinresistens.

Målte også c-peptid, men den måtte sendes, så får ikke svar på den på en uke.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Får du lov til det da? Jeg fikk knapt lov til å lese en bok jeg, fordi jeg måtte holde meg helt i ro. Det beste er faktisk å sove i følge de som testet meg. De hadde stoler til å legge bakover, og ble veldig overrasket da jeg ikke ville sove...

Sykesøstra var til og med innom og lurte på hvordan jeg hadde det mens jeg satt med PCen på fanget. Hun sa ingenting til det... Jeg satt jo rolig...

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei - lurer på en ting, hvorfor tar dere den glukosebelastningen? Dette er jo en test som brukes i utredning av diabetes, og jeg har ikke tatt den siden jeg fikk diagnosen for 5 år siden. Slik jeg ser det så vil en omlegging tilbake til høykarbo kun i forkant av denne testen gi et falskt resultat, da dette vil være en oppkonstruert situasjon som ikke stemmer med hvordan dere lever fra dag til dag. Lavkarbo gjør jo at blodsukkeret holder seg lavt, og at vi med insulinresistens dermed kan unngå diabetes 2.

Jeg bruker det som en motivator til ikke å gå tilbake til høykarbo. Ikke det at jeg tror at jeg hadde gjort det uansett, men... Nå VET jeg at jeg er insulinresistent og at hvis jeg hadde fortsatt på høykarbo så hadde jeg endt opp med diabetes om noen år. Men nå skal jeg i stedet SPISE meg frisk. Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat