|
Sv: Legen kunne konstatere at jeg hadde blitt sunnere
Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.
Jeg mente ikke å være kategorisk, beklager hvis jeg formulerte meg slik.
Vi er jo alle forkjellige i forhold til hvordan kroppen prosesserer næringsstoffer, og du har helt rett i at noen nok vil ha et forhøyet langtidsblodsukker selv om de spiser lavkarbo. Selv har jeg også både pcos og insulinresistens, og det tok meg over 1 år å få langtidsblodsukkeret ned fra 7,2 til 6. Dette er jo også noe høyt i forhold til referanseområdet (4 - 6), men i følge legen er det ingen grunn til å ta glukosebelastning når verdien er på vei ned.
Mine har faktisk gått opp . Det vil si, de var veldig høye før jeg la om kostholdet, så gikk de drastisk ned, og så begynte de å krype oppover igjen, derfor tar han en belastning en til to ganger i året. Men nå har jeg begynt å gå til en spesialist, så jeg håper at jeg endelig kan få det på stell! Har ''bare'' ti femten kg til før jeg når normalvekt (begynte med 35 kg overvekt, så det er jo godt på vei), og om fettprosenten min snart kommer seg nærmere normaverdier, sånn at også insulinnivåene synker, så håper jeg å slippe unna diabetes Er mer god i trua nå enn på lenge!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|