Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-10, 08:25   #34
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose første kvelden?

Sitat:

Dersom veldig mange hadde vært så veldig opptatt av vitenskapen bak alt dette, hvorfor er det da så lite respons når det dukker opp sånne diskusjoner???

Det er alltid de samme som briljere med kunnskap de fleste ikke bryr seg så mye om!

Fordi mange ikke har de samme forutsetningene for å diskutere disse tingene? Ikke alle har like mye kunnskap som for eksempel Chunky eller Pål. Hvis det dukker opp vitenskaplige diskusjoner der jeg ikke har tilstrekkelig kunnskap om temaet velger jeg ofte å holde kjeft. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke leser med stor interesse.

For meg er det veldig viktig å forstå hvorfor. For å holde motivasjonen oppe, for å stole på og føle meg trygg på at det jeg gjør mot kroppen min er riktig (ja, jeg kjenner at kroppen min har det bedre på lavkarbo, men man er da flasket opp på kunnskapen om hvor farlig fett er), for å skille tull fra fakta.

Sitat:

Ketolyse virker! Mange går ned flere 10- talls kilo uten å ønske å forstå så mye om hvorfor!

Joda, men det er mange nok eksempler på at det ikke alltid funker som man hadde håpet. Det er ikke uvanlig at folk opplever stagnasjon. For mange hjelper det å følge de erfaringsbaserte rådene. Men hva når det heller ikke hjelper? Man kan fortsette å teste ut råd fra ymse synsere i tilfeldig rekkefølge og håpe at noe virker tilslutt. Eller man kan gå mer vitenskaplig til verks og handle ut i fra vitenskaplig basert kunnskap? Det er selvfølgelig opp til hver enkelt. Men jeg synes ikke det er ok å være nedlatende overfor de som faktisk tar seg tid til å dele vitenskaplig kunnskap med oss.

Kunnskap er makt Å tro at vi allerede sitter med alle fasitsvarene, å ikke se verdien av å stille spørsmålstegn ved kunnskapen vår, diskutere den og forsøke å komme frem til enda bedre svar vil være, etter min mening, å undergrave en stor del av hensikten med dette forumet. Slutter man å spørre hvorfor, så slutter man å produsere mer og bedre kunnskap.