Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-10, 00:16   #9
martina
Medlem

martina sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 64
martina er på en erverdig vei

Sv: Fra Lindberg til ketogen kost

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Hei!
bare ville komme med noen tips her angående ledd-smerter etc..
Du har kanskje prøvd det meste etc... Men har du prøvd å kutte helt ut MELKEPRODUKTER? GLUTEN? kan være noen nøkler der..
Nok omega 3 fettsyrer? dvs fiskeoljer og fra veg.kilder(linfrøolje etc). Det skal nokså store mengder til!
kanskje 4-6 ss(blir fort 6-10 kapsler om dagen) pr dag av forskjellige oljer(feks udos, nattlys, linfrø, aman prana, nøtteolje etc...fint å variere. (husk KALDPR/Øko) i tillegg til fettet i maten!
det holder ikke med masse smør, kokosolje, og fett mat.
Nokså høyt inntak av vitaminer og mineraler/salter kan også prøves. feks B-50 og ekstra magnesium er nok ikke dumt. Hold magen i gang. ta feks HUSK hver dag(eller noe annet som du synes virker).
Du kjenner kanskje til dette allerede, men det kan jo være flere som ønsker disse tipsene
Jeg er igang med dette selv og det gir meg store helsegevinster

Takk for mange gode tips, her var det en del jeg ikke kjente til. Jeg tar kun omega 3 nå og bruker olivenolje til matlaging, mener du a tjeg i tilegg bør spe på med mer vitaminer eller oljer? Nøtteolje og aman prana kjenner jeg ikke til, hva er det?

Det å holde magen i gang har faktisk blitt et problem for meg nå, det stopper helt opp. Hadde et magevirus uka før jul og kraftig forkjølelse i jula, etter det har jeg vært plaget av kvalme, forstoppelse og magesmerter. Skal prøve Husk, det var et godt tips.

Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat