|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Jeg går ut en kur hver gang nå, etter å ha gått på tetracykliner 6 måneder av gangen ved oppstart.
Rense? Fuktighet?
Gi meg et rense- eller fuktighetsprodukt som ikke trigger et nytt utbrudd, så skal jeg prøve!
Vasker jeg ansiktet for ofte, pipler det frem på nytt. Hver gang jeg har prøvd et nytt produkt, ny runde med utbrudd!
Har slitt med dette i snart 20 år! Tro meg, jeg har prøvd det meste! Har vært på Riksen 3 ganger og fjernet blodårer med laser, har ligget rett ut med utrolig smertefulle utbrudd, har gått glipp av skoletur pga heftige betennelser i ørene, slitt meg gjennom svangerskap uten å kunne bruke medisiner..............
Og jeg er bare middels alvorlig angrepet!
Skal til hudlegen igjen i morgen! Hele hodebunnen min er full av små sår som væsker, klør og flasser!
Sorry for å kuppe tråden, Lava!
Huff, det høres ikke morsomt ut nei. Det du trenger er jo en hudlege som kan gi deg de produktene du trenger. Og når du går på tetracycliner så mange ganger så vil jeg tro at effekten kommer til å gå til helvete etterhvert. Jeg regner med at det sier seg selv, men har du vært på apoteket og forklart det med renseprodukter? De skal ha noe til enhver hudtype, og for meg høres det ut som du trenger noe for tørr hud? Kan nok være du må betale litt ekstra, men det er sååå verdt det når du først finner noe som passer akkurat deg.
Iallefall kommer kviseproblemet aldri til å gå helt vekk hvis du ikke kan rense huden morgen og kveld. Det er vanvittig med dritt som samler seg i porene hver dag, og kanskje spesielt hvis man bor i sterkt traffikerte områder. Jeg har noen fine produkter fra dermajetics/herbalife som fungerer kjempefint på meg. Man kan velge mellom produkter egnet til tørr til normal hud, og fet til normal hud. Det er de eneste jeg vil anbefale iallefall. Koster selvfølgelig litt derretter, men det er sååå verdt det.
Uansett burde du ta deg en skikkelig alvorsprat med hudlegen din. Ingen skal være nødt til å gå rundt og være SÅ plaget!
|