Hvor gammel er dette barnet?Kanskje du skrev det og har gått meg bi..Jeg har en sønn som BARE spiser grønnsaker,og litt fisk.Kjøtt vil han ikke ha!!
Men niesen min,hun er kresen! Jeg var på besøk hos de for to måneder siden og jeg lagde middag,blant annet tortilla.Jentungen på 6 år ville absolutt ikke ha!Nei vel sa jeg,men du får ikke noe annet heller.For mammaen har visst pleid å lage noe annet da,og det løser jo ingen problemer.. Poden min på 4 spurte hvorfor ikke hun spiste paprika,squash osv,men hun bare rynket på nesa.Endte med at hun spiste litt,for hun fikk faktisk ikke noe annet.Det har nok utrolig mye å si hva de får som barn,at grønnsaker hører med i middagen,minst.Kanskje variere med rå grønnsaker.Jeg fordrar ikke selv kokte,men spiser jo for å være et godt forbilde,for poden fråtser i det.Steke de kanskje?
Hamburgere hørtes ut som en god ide,eller kjøttkaker,hvor du finhakker paprika,løk,purre osv.Men tror neppe de blir godt nok kamuflert,for å si det sånn.. Spørre barnet hvilken grønnsaker det vil ha,at han får selv velge i blant.Bare det kan jo være mer motiverende for barnet-å kunne velge selv,og være med å tilberede.
Lykke til!

Justice for Baby P!
|