Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-10, 14:49   #32
Ramah
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Hei Chunky, jeg og min familie runder også ett år i februar. Når jeg nærmet meg mitt mål brukte jeg mye tid og energi på å finne ut hvordan jeg skulle gå over til "normal" kost. Men "heldigvis" brukte min kjære lengre tid på å gå ned i vekt, så vi fortsatte med lavkarbo, og vi har det storveis bra på lavkarbo.

Det beste er kanskje at jeg føler at jeg har fått en metode å holde vekta. Dersom jeg skeier ut et par dager - som nå i jula med pepperkaker, kransekkake, vafler og multekrem, så er det ikke noe problem å gå tilbake til det jeg nå definerer som normalkost - omelett til frokost og lavkarbo. Og på noen dager så normaliserer vekta seg igjen. Det virker som kroppen stoler på at den får nok næring av meg selv om jeg ikke spiser karber.

Det vi liker best med "dietten" vår er at vi har gått ned ved å legge om kosten i stedet for å kjøpe en eller annen kur i pille- eller shake-form. Vi koser oss begge når tv-reklamene nå er fulle av slankeprodukter i alle former og farger, og vi vet at på lavkarbo går man ned i vekt uten å sulte og uten å betale for noen vidunderkurer som ikke virker.

Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat