|
Sv: Ett år med lavkarbo
Kjempe flott innlegg.
Her i huset er det kunn eldstemann på snart 19, som ikke vil spise lavkarbo.
Han spiser vanlig brødmat på jobb, og middag som vi lager. Da får han ris i tillegg.
Men så har vi han på snart 17, han syntes dette er super god mat. Han er også ivrig på å være med på å lag mat. Det er super bra, for skal jo ikke bo hjemme resten av livet, så da er det jo bra han vet hvordan han skal spise.
Jeg lager også veldig lite erstatninger av alle slag, men brød syntes jeg det er kjekt å ha i frysern.
Baker som regel 2 brød som skjæres opp i skiver, og de kan vare i 2-3 mnd. Synes det er kjekt å ha om man skal på overnatting, er ikke alle som synes det er kjekt at man "mauler" pålegg.
Men det kan gå uker uten at vi spiser brød. Vi bruker dette bare i nødsituasjoner.
Den dummeste kommentaren jeg vet er:
Holder du på med de lavkarbo greiene enda, det går jo ikke an å leve sånn resten av livet. Det er jo så ensformig.
Vi må vel regne med noen kommentarer så lenge det er uvitenhet blandt folk. Det er synde, og til tider slitsomt og skulle forsvare sine egene valg.
Når noen sier, du må jo spise poteter spørr jeg bare til bake:
Om du tar en stor bunt blomkål og brokkoli, eller en potet og litt grønnsaker. Hva har mest mineraler og vitaminer? Da har de skjelden et godt argument.