|
Sv: Ett år med lavkarbo
Fantastisk innlegg! Jeg prøver å omvende familien, men har ikke helt nådd frem hos alle enda.
Moren min vil gå ned i vekt og rømme er noe av det beste hun vet og ser all den gode maten jeg lager og fortsatt går ned i vekt. Prøver også å fortelle henne at det er sunt, men det er hun dessverre ikke like interessert i... Hun skal begynne på lavkarbo veldig snart.
Lillebroren min (15 år) har forlengst skjønt at dette er sunt og synes at jeg lager så utrolig god mat. Hovedgrunnen til at jeg vil at han skal spise lavkarbo er at han har ADHD, men han synes at han trenger å gå ned i vekt. Det vil ikke jeg høre noe om, for han vokser som bare det!
Faren min derimot... "Han er slank og sunn, så han trenger ikke å spise lavkarbo". Han er sånn type som mener det er en direkte sammenheng mellom overvekt og usunnhet og at slank = sunn. Det var vanskelig for ham å skjønne at det ikke var noe galt med blodprøvene mine når BMI'en min var 45. Meeen han er på gli. I går sa han: "Jeg må lese litt mer om dette her før jeg bestemmer meg"! Vel "bedre uten brød" ligger i stua, så det er bare å lese. 
Tror jeg må vise dem dette innlegget!