Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-09, 17:59   #19
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Legen kunne konstatere at jeg hadde blitt sunnere

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

På en måte kan du jo si det at forbrenningen er halvert, men det blir litt vel enkelt, og så er det visst sånn at tsh-verdiene ikke skilles jevnt ut (måtte undersøke litt på nettet her), men i såkalte ''spikes'', og det kan også påvirkes noe av inntak av jodrik mat, som f.eks meieriprodukter og sjømat, eller mangelen på dette. Derfor ville jeg nok tatt en ny prøve om en stund. Jeg tror nok ikke det er grunn til bekymring, men fint å være obs på det og holde oversikten.

Måtte google litt for å finne ut hvor mye man burde få i seg og i hvilke matvarer det er jod.

Jeg bør få i meg 150 mikrogram

• 100g melk gir mellom 5 og 20 mikrogram jod
  • 100g ost gir mellom 5 og 20 mikrogram jod
  • 100g kjøtt, frukt og grønnsaker gir mellom to og fem mikrogram jod
Jeg har ikke spist fisk (mentalt allergisk ) siden jeg var 8 år, men har slengt trankapsler ned i sluket ca hver morgen de siste 10 årene. Har vært slapp med det i det siste da... Det ble til at jeg bare spiste ketolyse-pillene og ingen andre kosttilskudd.

Og jeg pleide å drikke MYE melk da jeg spiste høykarbo. Minst en liter til dagen. Og det eneste jeg likte å ha på brødskiva var gulost (med ketchup og piffi og kanskje litt servelat), så det gikk med mye gulost og melk.

Spiser fortsatt mye gulost, men melk drikker jeg jo ikke lenger. Men får i meg 50-100g CF/rømme/kremfløte til dagen. Men aldri i verden om jeg kommer opp i 150 mikrogram uten fisk eller trankapsler på lavkarbo.

Så spørs om ikke jeg har fått i meg for lite jod om dagene? På tide å begynne å ta trankapslene igjen... Takk for tipset og sparket i ræva (bevisst eller ubevisst)!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat