Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-09, 16:16   #13
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ett år med lavkarbo

For mange som spiser "vanlig" - dvs brødmat og poteter osv er jo det vi driver med en diett - så det er ikke så rart at de kaller det for det heller. Til å begynne med gjorde også jeg det. Jeg tenkte også til å begynne med at jeg etterhvert kunne vende tilbake til poteter og pasta - men i mye mindre mengder selvfølgelig. Men nå - etter over et år på ketolyse begynner jeg å innse at det faktisk er mulig å leve permanent lavkarbo. Ikke ketogent - det blir for strikst resten av livet (altså max 15 karber til dagen). For meg altså ! Helt sikkert noen som velger å leve ketogent og ikke har problemer med det.
For meg har det altså tatt lang tid å venne seg til tanken på å leve lavkarbo - men nå gleder jeg meg til jeg er ferdig på ketolyse (altså ferdigslanket) slik at jeg kan gå over til lavkarbo. Da kan jeg spise litt mer matvarer enn nå og hver matvare jeg kan plusse på lista mi over "lovlige" ting å spise er gøy!

Jeg tror også at det å endre livsstil i matveien krever mye mentalt - det tar nok litt tid å forsone seg 100% med at kostholdet er og skal forbli "annderledes" i forhold til slik vi spiste tidligere.

Så jeg forstår de som kaller det en diett - og dem som lurer på når jeg er ferdig. Mange må nok prøve selv og få kjenne selv på kroppen hvilke fordeler et lavkarbokosthold har før de blir overbevist at det går an å leve permanent slik.....

Sist redigert av Jabba : 31-12-09 kl 21:49.
Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat