Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-09, 10:21   #16
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Legen kunne konstatere at jeg hadde blitt sunnere

Jeg har fått påvist lavt stoffskifte ved ths på 2,5 og t4 på ... var det 11? Uansett, du har så vidt jeg kan se en fin t4, men at ths-en din har økt ville jeg vært litt obs på. Merkelig at legen din mente dette var bra? Det er litt bakvendt med verdiene på ths i forhold til hva som er lavt og høyt.
Igjen har du ikke holdt på så lenge ennå, og det kan være at dette er midlertidige svingninger. Det er ganske normalt at sånne ting svinger litt når det stabiliserer seg, hvilket det gjerne gjør på lavkarbo, med mindre du som meg har metabolsk syndrom og kroppen rett og slett bare surrer rundt i en slags ond sirkel . (Men det er altfor tidlig å si noe om nå).
Det sies ganske mye forskjellig om stoffskiftet, men leger med litt mer striktere orientering ville begynt å reagere når ths viser mer enn to. Som noen nevner her, så bør det helst ligge lavest mulig innenfor normalen, og det beste er et ths mellom 0,4 og 1,5. Under 0,4 kan tyde på forhøyet stoffskifte, og det er jo heller ikke ønsket.
Men dette sees i en større sammenheng, og jeg ville bedt om å ta tpo i tillegg.
Men jeg sier det igjen, det er bare drøyt et par måneder siden du startet, og det er ingenting i veien for at dette vil rette seg opp av seg selv. Det er gjerne mye som skal stabiliseres i kroppen din den første tiden, og da særlig hormonelt. Så jeg ville venta noen måneder og tatt nye prøver.

Det med at man skal ha levd høykarbo før man tar c-peptid og glukosebelastning er noe jeg alltid har forundret meg over. Det prøvene viser da er jo en for deg unaturlig tilstand fra en livsstil du ikke virker som du skal tilbake til. Om du ER insulinresistent, så er det godt mulig at du kun er det når du spiser mye karbohydrater, og mange spiser seg rett og slett friske fra tilstanden med lite raske karbohydrater.
Jeg er insulinresistent okkesom, så lenge kroppen min holder på de siste kg. Ja, og i tillegg til at jeg fortsatt har symptomer på p-cos. Men jeg vet i alle fall at jeg hadde vært MYE MER syk om jeg ikke hadde lagt om kostholdet!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat