Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-09, 20:05   #7
EmilyB
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor starter pcos-ere?

Opprinnelig lagt inn av Chi25, her.

mens når jeg leser på lindberg sin hjemmeside får jeg inntrykk av at han mener man skal starte med ketolyse for en veldig kort periode for så å spise kost med litt karbiser i.
Noen her som har noen teorier om dette? Kan det være smart å kjøre på null-karbohydrater i starten?

Som Nike nevner i svaret sitt, er ikke alle overvektig med pcos. selv veier jeg 60 kg og anser ikke mg selv som stor. Men det siste halve året har vekten konstant gått oppover selv om jg spiser "sunt" og beveger meg. Tror derfor at det er på tide og snu litt på tilværelsen før det går for langt.
Har et håp om at kostholdomleggelse kan slå positivt ut på pcos og flere av dens mulige bivirkninger, selv om mye av det er vanskelig å måle i spesifikke ting.

Det jeg opplever at endel gjør er å kjøre på Atkins eller Ketolyse i starten og så gå over til Lindberg etterhvert når de ønsker å spise mer karbohydrater. Jeg kan ikke veldig mye om de førstnevnte kostholdsfilosofiene, men utfra det jeg har lest er det ulike faser hvor man i starten begynner med minimalt med karber og så øker på etterhvert.

Selv har jeg eksperimentert meg litt fram til hva som passer for meg. Noen tåler ikke søtstoffer, andre kan spise mye av det. Det er mange småting som er individuelle fra person til person. Men de gangene jeg virkelig vil se resultater kutter jeg kraftig ned på karbene og det funker hver gang.

Det er mange som merker gode effekter på pcos etter et kosthold med lavkarbo. Selv har jeg klart å normalisere syklusene mine. Har ikke hatt hverken eggløsning eller mensen på normal måte over 6 år. De siste 3 årene har jeg brukt p-piller som behandling, men kuttet dem ut for litt over en uke siden og i går gikk jeg faktisk eggløsning Jeg er overbevist om at det skyldes kostholdet. Mange melder også om mindre kviser, de går lettere ned i vekt, får mer energi osv osv.

Ellers beklager jeg at jeg var for generaliserende i det ene innlegget mitt. Selvsagt er ikke alle pcos'ere overvektige, på samme måte som ikke alle har cyster på eggstokkene osv osv. Mamma har pcos og hun har alltid vært syltynn enda hun lever på et lavkalori kosthold med minimalt med fett.

EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat