|
Sv: Kan reductil benyttes i lag med ketogen diett?
Jeg ble satt på reductil, mest fordi jeg har hypothyerose, og spesialisten jeg gikk til mente det kunne hjelpe på apetittmønsteret mitt, sånn i tilfelle, og at det var verdt et forsøk.
Vel. Jeg var så tørr i munnen at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, drakk og drakk vann uten at det hjalp. Jeg hadde ekstrem hjertebank og stress i kroppen, og pulsen slo ut av brystet på en sånn måte at jeg kunne se det på utsiden av klærne, jeg prøvde å ignorere det, men da legen satte meg på tjuefiretimers blodtrykksmåler, og jeg hadde 85 som laveste måling på hvilepuls mens jeg sov, og et gjennomsnitt ellers på 145/90 (til vanlig ligger det ca på 125/70), så ble jeg alvorlig redd og sluttet på dagen etter legens anbefalning, og symptomene gikk over på noen dager.
Så, jeg anbefaler det ikke. Jeg har ellers null problemer med å holde meg til kostholdet uten slinger i valsen, og spiser heller ikke for mye, heller for lite, så reductil hadde ingen mening for meg, men da har jeg i alle fall prøvd det. Prøv heller å være konsekvent med maten. Det gir større uttelling, du kan jo ikke gå på slankepiller resten av livet, heller.
For min del gikk det greit med magen. Jeg går på metformin som kan gi løs mage, og har en teori om at det rett og slett utjevnet seg 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|