|
Legen kunne konstatere at jeg hadde blitt sunnere
Har vært hos legen i dag og fått sammenlignet blodprøvene før og etter 2,5 måneder på ketogen lavkarbo. Hun kunne konstatere at lavkarbo var sunt for meg! Regnet jo med det, for jeg er helfrelst! I tillegg har jeg gått ned 8,5 kg.
Det var egentlig ikke noe å sette fingeren på på blodprøven før jeg startet, men det hadde blitt merkbart bedre. TSH (forbrenningen) og LDL (det gode kolesterolet) hadde fordoblet seg! Legen hadde bare såvidt hørt om Atkins da jeg var innom før jeg begynte og i alle fall ikke ketolyse, men hun var imponert over resultatene så langt. Hun var ganske så skeptisk da jeg var inne første gangen, men hun er på absolutt på gli nå. 
Jeg ba om å få utskrift av prøvene og har gått gjennom dem nå. Det eneste som var negativt var at urinstoffet hadde økt fra 4,7 til 7,6 (normalverdi 2,6-6,4). Hun nevnte det ikke, så da regnet jeg med at det ikke var noe farlig, men jeg sjekket det ut likevel. Søkte litt på forumet her og ble beroliget. Det er visst bare det at jeg får i meg mer proteiner enn før, hvis jeg har forstått det riktig.
Jeg er mest fornøyd med at forbrenningen har gått opp. Det betyr jo at når jeg en gang når matchvekt, så blir den lettere å holde! Dette går rette veien! Kommer aldri til å gå over til høykarbo igjen! Måtte bare dele det med dere, jeg er så fornøyd akkurat nå!