Tråd: Tørketrommel
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-09, 13:38   #12
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 39
scartz er ny på veien

Sv: Tørketrommel

Heisann!
Jeg jobber på en elektrokjede og har litt erfaring med hvitevare avdelingen

-Hvis du har en familie som vasker mye klær anbefaler jeg kapasietet på over 6 kg. Ellers kan du tørke og tørke i evigheter.

-Vær obs på at mange tørketromler under 5000kr ruster! Husk å spørre selgeren om dette. Er det tilfellet, må man være veldig forsiktig med klær som har knapper og glidelåser...

-Ta også en titt inni tørketrommelen, se om at "veggen" inderst roterer sammen med selve trommelen når den er på! Hvis den ikke gjør det, kan klær veldig lett sette seg fast imellom bakveggen og trommelen, og da rives klærene i stykker...

-Sjekk at vanntanken på tørketrommelen er montert oppe, og ikke nede. Da kan den kobles til avløp, og du slipper å tenke på å tømme den selv. Kjøper du en som må tømmes selv og glemmer det, stopper gjerne hele maskinen opp under tørking. Dette gjelder kun kondenstørketrommel. Det er det mest vanlige med mest utvalg, men med avtrekk sparer man gjerne litt mer strøm, og disse maskinene er gjerne billigere. Viktig at den monteres riktig, ellers blir det dårlig tørking.

- Kjøp en med LCD display! Er selvfølgelig ingen nødvendighet, men bare luksus! Har du display er den så sykt mye lettere å ha med å gjøre, mye mer oversiktlig.. Jeg bor i hybel og har en gammel kombimaskin (som ikke anbefales!), har hatt den i over ett år og sitter enda og tyder/tolker de 40 symbolene på greia.

-Ikke vær redd for å se på produktet i butikken, kjenn på knappene, prøv deg på programmene, kjenn på døra om den er solid osv osv. Du merker raskt kvalitet fra de aller billigste til de litt dyrere.

-Når du ser på tromler på 5000kr klassen eller mer er det OFTE mulighet for å prute litt på prisen

Her er en maskin vi gjerne anbefaler i vår butikk:
Hotpoint Ariston - TCDG51BSK
bilde:Hotpoint Ariston

7.5kg kapasitet, 1600 omdreininger (om jeg husker rett!), fantastisk oversiktlig display, med mulighet for å koble til avløp Vi har fått tilbakemelding om at denne maskinen er en av dem med minst reklamasjonsproblemer, og de fleste kunder blir storfornøyde! Litt ukjent merke for nå, men de vokser! over 40% av husholdninger i Storbritannia har en Hotpoint maskin. Det er mye det

Nå i julen ligger denne maskinen på ca 5500kr om jeg husker rett. Ikke se bort i fra at den går ned i pris i januar, og du har gode muligheter til å forhandle deg til en lavere pris enn dette!

Håper dette var noe til hjelp Der er selvfølgelig mange andre bra tørketromler enn den jeg nevnte, bare greit å ha noe å titte på!

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat