Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-09, 14:21   #5
heltny
Medlem

heltny sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
heltny er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Går helt fint an å kombinere styrketrening og lavkarbo (styrketrening er stort sett alltid gunstig, spørsmålet er vel heller "er lavkarbo ideelt ved styrketrening, ikke omvendt), men skal du øke muskelmasse må du ligge litt i overskudd energimessig. Det vil si du må spise mer enn du forbruker. Det er mulig å gå opp i muskelmasse uten å gå opp nevneverdig i fettprosent, men du vil nok gå opp noen kg i fett. Jo mer muskler du har, jo flere kg fett kan du jo ha og likevel ha samme prosentandel fett..

Hvor mye kh har du tenkt å spise? Du kan ikke deffe samtidig som du bygger muskler, men du kan minimalisere fettøkningen ved riktig og energimessig balansert kost. Tror nok mange opplever at kh er gunstig ifm trening for å yte maksimalt. Mener å ha lest noe om at for lite kh kan føre til at kroppen ikke klarer å nyttiggjøre seg optimalt av proteiner til muskelbygging, men her er jeg på veldig tynn is altså.. Ellers regner jeg med du er klar over at det tar lang tid å legge på seg 5-6 kg ren muskelmasse.

Jeg startet med styrketrening den 25.11.09, og har lagt på meg litt over 2kg Har Aldrig vært en særlig sterk fyr heller da. Jeg har ikke lagt på meg fett. Du ville lagt på deg fett i tillegg på et karbokosthold, men ikke på et redusert et. Jeg har trent helt likt på karbo hosthold, gikk opp 1,4 på 2 månter. Og gangske mye av det var fett.

Styrketrening er bra på LCHF. Jeg skjører ett 5x5 opplegg.

heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat