Tråd: Fiber
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-05, 12:08   #7
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Jeg har prøvd å søke, men har ikke tid til å se igjenom alle 13 sidene akkurat nå, men jeg fant ikke noe om dette direkte. Hva er letteste veien til Fiber? Kan det inntas på en annen måte enn f.eks. brødskiver?

Jeg er såå dårlig i magan, og har vært det hver dag i noen dager. Sambo tror jeg trenger fiber (om dere lurer på hva jeg spiser hver dag, stort sett det samme, så ta en titt i dagboka mi), og jeg tror kanskje det og. Klarer ikke holde på vannet en gang. Og vekta raser jo bare ned (har funnet målvekten min, så jeg skal ikke ned mer).

Har noen noen gode tips? (ps, har spist litt Maltiol, og er erfaren med at det gir magasjau, men er ikke det de siste dagene)

Har du løs eller hard mage så er fiber (gjerne psyllum-skall) løsningen, forskjellen er at når du er plaget med hard mage skal du drikke mye vann etter fiber. og har du løs mage skal du drikke lite vann etter fiber.
Gode fiberkilder er hodekål, erter, jordbær, nøtter og mandler.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat