|
Januar-startere. Er det mange av oss der ute?
Jeg er relativt ny her, og har satt det fore å starte i Januar. Ikke som ett nyttårsforsett, men mere som en generell livsstilsendring. Jeg har nå vært overvektig i tett på 10 år, og begynner å bli lei av å være i dårlig form, ha alt for store klær for å dekke magen, og generelt være feit.. 
Jeg veier pr 19.12 112 kg og er 178 cm over bakken. Har til nå spist alt for mye sukker og godteri, og ser dessverre at jeg har vært alt for lite flink til å kontrollere meg selv når det kommer til brus og annet snacks.. Så, jeg trenger litt støtte og hjelp fra dere, så lover jeg at jeg skal servere dere en solskinnshistorie når 22 mars kommer, det er min 31 års dag, hvor jeg har lovet meg selv at hvis jeg når 2-sifret på vekta, så skal jeg kjøpe meg nye dongeribukser. Dette har jeg ikke gjort på en god del år, da jeg stortrives i joggebukser og generelle posete klær og arbeidsbukser som henger alt for løst. 
Mitt mål med dietten/kostholdsendringen, er å komme meg ned ca 30kg. Det blir en lang vei å gå, men jeg er mentalt forberedt på at det blir en hard kamp... Jeg trener aktivt volleyball og endel styrketrening på Elixia her i Trondheim, og ellers jobber jeg i budbilbransjen, der jeg springer endel trapper og holder generelt høy fart når jeg er ute å går. Så aktivitet får jeg nok av, tror jeg. 
Så, er det noen som er med meg med å starte opp i januar? 
|